UniverFado

Fado Visual e sentit.

banner 2

I després de Fado Enllà calia fer un pas més enllà encara.

En la recerca de la pròpia manera d’entendre i viure la música, el Fado, aprofundint amb noves formes de creativitat i d’autoconèixement a través d’altres expressions artístiques (com el diseny treballat amb un objectiu exploratiu,  no estètic) qüasi sense voler he arribat a la composició.

Si entenc el Fado, si l’interioritzo, caldrà que sorgeixi com alguna cosa nova. Un Fado que creix del propi bagatge i de la pròpia manera d’entendre el món.  Una senzilla estructura d’acords i melodia que expressa, tradueix, el que podria considerar el meu Fado, el nostre fado.

Y afegeixo el plural per que aquest projecte que presentarem en breu aquest 2015, no podria haver estat sense l’aportació de Pancho Marrodán. Ell redefineix, amplia, corregeix i posa la seva empremta a un nou repertori format en un 45% de composició pròpia i un 55% de versions també estudiades i arranjades per que puguin ser considerades com el nostre Fado.

S’uneix ja aquest 2015 una violinista excelent. Mariona Montagut afegeix una nova sonoritat al conjunt. L’enriqueix i ens ajuda a explorar nous camins.

Fado, estil que uneix influències de origens tan diversos, que creix en un context social i cultural però que consegueix arribar a tot arreu. Sentit com un tresor que cal conservar i potenciar en les mes diverses direccions per a que mantingui la seva força i la seva valua.

Presentem Univerfado: fado de bagatges, històries i nous camins exploratòris a través de les arts.

banner 3

Carolina Blàvia Fado                                                    Carolina Blàvia (veu).

 

banner 4

 

Pancho webPancho Marrodán (Piano).

banner global

Mariona web

Mariona Montagut (Violí).

 

Publicat per Carolina Blàvia

Després de 10 anys al capdavant del grup EnFado, Carolina Blàvia inicia una nova etapa amb el fado com teló de fons, el "so" com a matèria primera. Carolina Blàvia ha viscut sempre el fado d'una manera particular. Inicia el seu projecte l'any 2002. En aquell moment, en què el fado encara no gaudia de la popularitat actual, va crear “EnFado” en la que versionaven fados amb instruments no habituals de l'estil i també donant un caràcter propi, més popular potser, allunyat de la sonoritat típica del fado més hortodox. Veure de la font; integrar per transformar. Gran coneixedora de Portugal, sobretot de Lisboa i de la vida “fadista” lisboeta, ha viatjat nombroses vegades al país veí i ha participat i col·laborat en diverses sales de fado de Lisboa -Portugal- on ha realitzat varies col·laboracions; "fàbrica do Braço de prata" , "Mesa de Frades", “Club de Fado” o "Tasca do chico" són algunes de les sales on ha actuat. Carolina Blàvia canta amb Portuguès i també en Català. Ha musicat poemes i també traduït alguns fados (clàssics i actuals). Tot i que el seu objectiu es tenir un segell i identitat pròpia, ha fet una immersió profunda en aquest estil que li serveix d'inspiració en tots els seus treballs.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: